Az Egyesült Államok Oktatási Minisztériumának lehetséges megszüntetése aggasztja az állami oktatási ügynökségeket
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke, kampányában a Szövetségi Oktatási Minisztérium megszüntetését ígérte, és a minisztérium költségvetését közvetlenül az államokhoz kívánja irányítani. Ezzel azonban számos állami oktatási ügynökség aggályait fejezi ki a szövetségi pénzek jövője miatt, amelyek iskolai technológiák finanszírozására szolgálnak.
Politikai háttér
Bár a közelgő kongresszusban a republikánusok többséget fognak képviselni, a Házban és a Szenátusban lévő szoros politikai megoszlás megnehezíti a szükséges háromötödös szavazat összegyűjtését az Oktatási Minisztérium felszámolásához. Egyes állami oktatási ügynökségek azonban azt nyilatkozták a StateScoop-nak, hogy aggódnak a szövetségi támogatások milliárdjai miatt, amelyeket a helyi iskolák technológiai fejlesztésére használnak. A szövetségi oktatási támogatási programok, mint például a Title I-A vagy Title IV-A, segítik az iskola körüli digitális eszközök és a tanulást támogató programok beszerzését, különösen alacsony jövedelmű családok vagy fogyatékkal élő diákok számára.
A StateScoop felkereste az összes állam és Washington, D.C. oktatási hivatalát, hogy megtudják, hogyan reagálnak Trump ígéreteire, valamint részleteket kértek a szövetségi források által támogatott technológiai beszerzésekről.
Állami válaszok és előkészületek
Bár néhány állami oktatási hivatal tartózkodott a spekulációtól, mások már vészforgatókönyveket dolgoztak ki. New Hampshire oktatási osztályának képviselője elmondta, hogy ‘forgatókönyv-tervezést’ kezdtek a Szövetségi Oktatási Minisztérium leépítése érdekében. Maine államban az állami hivatal tisztviselői a szövetségi irányelvek hiánya miatt aggódnak a digitális egyenlőség erőfeszítései kapcsán.
Az Egyesült Államok Oktatási Minisztériumának Oktatástechnikai Irodája jelentős irányítást nyújt, hogy biztosítsa a technológiához való egyenlő hozzáférést minden diák számára. Chloe Teboe, a Maine oktatási hivatalának kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a minisztérium tervei kulcsszerepet játszanak az állam digitális egyenlőség előmozdításában, és hogy a támogatás megvonása ‘komoly következményekkel’ járhat.
Pénzügyi hatások
Az állami oktatási hivatalok tisztviselői, például Illinoisból, Mississippiből és Oregonból, elkerülték a spekulációt, de néhányan azt hangsúlyozták, hogy a szövetségi források a legtöbb esetben az állami oktatási ügynökségeken keresztül jutnak el a helyi iskolákhoz. Ez azt jelenti, hogy a helyi iskolák saját maguk dönthetnek a technológiai kiadásokra vonatkozóan, figyelembe véve sajátos igényeiket és prioritásaikat.
A Pennsylvaniába érkező éves 1,6 milliárd dolláros szövetségi támogatásból 762 millió dollárt a Title I program keretében kapnak, míg más források, például a Title IV-A 55 millió dollárt különített el a technológiai és digitális írástudás fejlesztésére.
Politikai kihívások
A Szövetségi Oktatási Minisztérium teljes megszüntetése kongresszusi intézkedést igényel. Reg Leichty, az oktatási jog és technológia elismert szakembere megjegyezte, hogy a közelgő 119. kongresszus szoros pártpolitikai megoszlása jelentős nehézségeket jelent Trump számára. Ezt a helyzetet jól tükrözi, hogy a múlt évben a Képviselőház elutasított egy javaslatot, amely az Oktatási Minisztérium leépítésére irányult, 161-265 arányban, több mint 60 republikánus képviselő is ellenállt a javaslatnak.
Leichty arra figyelmeztetett, hogy valószínűtlen, hogy a republikánusok mélyen csökkenthetik az oktatásra fordított kiadásokat, a szoros pártpolitikai eloszlások miatt. ‘Bár a Trump-adminisztráció jövőre drámaian csökkentheti a programokat, a költségvetési javaslat csupán politikai nyilatkozat lesz,’ mondta.
Az elkövetkező hónapokban az állami oktatási ügynökségek és az Egyesült Államok jövője szorosan összefonódik, és a következő lépések megértése iránti igény továbbra is növekszik.