A Renault Kamionok Elektronikus Megoldásai a Legszélsőségesebb Körülmények Között
A Renault Trucks E-Tech T elektromos kamionja nemrégiben sikeresen teljesített egy 23.000 kilométeres európai körutazást, amely során különféle szélsőséges időjárási viszonyoknak volt kitéve. A francia gyártó jelentése szerint a tesztút végén Lappföldön, Finnországban, a jármű -19 °C-os hőmérsékletet is elviselt, megerősítve ezzel az elektromos járművek hatékonyságát és megbízhatóságát rendkívüli körülmények között.
Utazás Lyonból Lappföldre
A kamion 2023 áprilisában indult Lund, Franciaország városából, és útközben számos országot felölelt, többek között Németországot, Franciaországot, az Egyesült Királyságot, Spanyolországot, Svájcot és Belgiumot. Az utazás során a kamion napi szinten akár 700 kilométert is képes volt megtenni, miközben közbenső feltöltésekre is lehetőséget biztosított. A leghosszabb, egyetlen töltéssel megtett útja 360 kilométer volt Svájc és Németország között.
Extra kihívások Finnországban
A finnországi utolsó szakasz során a kamion 1.600 kilométert tett meg Helsinki és Rovaniemi között, a Lappföld szívében. Az extrém hideg ellenére a jármű 250 kilométert tudott teljesíteni egyetlen töltéssel, ami kiemeli a jármű tartósságát. Egy nap alatt a kamionnak 700 kilométeres távolságot sikerült megtennie, két közbenső újratöltéssel. Ezek a tesztek cáfolják a tévhiteket, amelyek szerint az elektromos járművek teljesítménye csökken a hideg éghajlaton.
Az Elektromos Kamionok Előnyei a Dízelekhez Képest
A Renault Trucks Elektromobilitásért Felelős Igazgatója, Régis Pierrelle nyilatkozott arról, hogy a finnországi tesztek megerősítették, az elektromos kamionok teljes mértékben működőképesek a kemény téli körülmények között. Míg a dízeljárműveknek problémákkal kellett szembenézniük – mint például az AdBlue krisztallizálódása -, az elektromos járművek zavartalanul üzemeltek. A Renault Trucks programozható előmelegítő rendszere kulcsszerepet játszott abban, hogy minimalizálja a fűtés energiafogyasztásának hatását az autonómiára. Bár a hidegben tapasztalt fogyasztás kismértékben megnőtt (10-15% között), ezt a szokásos tényezők, például az aerodinamikai hatások és a téli gumik okozták.
Egy finn ügyfél arról számolt be, hogy egy -30 °C-os napon a Renault elektromos kamionja volt az egyetlen működő jármű, míg a dízelüzemű kamionok technikai problémák miatt leálltak.
A Fenntartható Elektromobilitás Irányában
A finnországi sikeres tesztút zárta le a Renault Trucks számára a 2023-as évet, amelyben gyakorlati bizonyítékot nyújtottak elektromos megoldásaik megbízhatóságáról és funkcionalitásáról. Ez a teljesítmény megerősíti a cég elkötelezettségét a fenntartható közlekedés felé, és a kamionokat hatékony és életképes alternatívaként pozicionálja még a legextrémebb környezetekben is.
A Renault továbbra is élen jár az elektromobilitás terén, olyan megoldásokat kínálva, amelyek nemcsak a fenntarthatósági normáknak felelnek meg, hanem a teljesítmény, tartósság és az időjárási alkalmazkodás terén is meghaladják az elvárásokat.
További információ: www.renault-trucks.es