A Brit Sajtó Hatása a Brexit Szavazásra: Új Kutatási Eredmények
Kathryn Simpson és Nick Startin legújabb munkájukban a Brexit népszavazási kampányának utolsó szakaszát elemzik, különös figyelmet fordítva az öt brit napi bulvárlap címoldalaira. A kutatás, amely a referendum óta eltelt hét év tapasztalataira épít, felfedi, hogy a brit sajtó, különösen a bulvárlapok, hogyan alakították a közvéleményt, és miként befolyásolták a szavazás kimenetelét.
A Brexit Szavazás és a Sajtó Kapcsolata
A kutatók áttekintették, hogy a Brexit szavazásra irányuló diskurzusban milyen szerepet játszottak a bulvárlapok, mint például a The Sun, a Daily Mail, a Daily Mirror, a Daily Express és a Daily Star. A bulvárlapok agresszív kampányformátuma nemcsak a szavazók figyelmét is felkeltette, hanem a közvélemény formálásában is kulcsszerepet játszott.
Az Imigráció Fokozott Figyelme
A kutatás megállapítja, hogy a kampány folyamán az imigráció témája kiemelt figyelmet kapott, a témában való híradások száma több mint háromszorosára nőtt a szavazás előtti hónapban. Az öt bulvárlap címoldalainak elemzése feltárta, hogy a Brexit-párti bulvárlapok (a The Sun, a Daily Mail és a Daily Express) háromnegyedének kormányzati és közigazgatási hírekkel foglalkozó értesülései az imigrációval foglalkoztak, amely mind a hármat érintette.
Az Elégedett Olvasók
A Brexit-párti bulvárlapokat olvasók közel négy milliós összlétszámmal dominálják az uniópárti Daily Mirror olvasóit (809,147 fő) szemben, amely alátámasztja a tartalom szándékos irányítását. A kutatás időszakában összesen 48 címoldali hirdetéseket találtak, amelyek a Brexit támogatására irányultak, szemben a csak hét ilyen általános megközelítéssel.
A Kérdésképezést A Saját Érdekükben Használó Bulvárlapok
A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a Brexit-párti bulvárlapok közötti verseny a tartalom megjelenítésén alapult, amely meghatározta, hogy a népszavazás milyen mértékben tűnt fontosnak a közvéleményben. Példának okáért a Daily Express és a Daily Mail esetében a hírek háromnegyede a referendumra vonatkozott az utolsó 25 kiadásban, ezzel is megőrizve a referendum iránti figyelmet.
Szoros Kapcsolat az Olvasói Aggodalommal
Az elemzést egy IPSOS Mori közvélemény-kutatás tette teljessé, amely a népszavazás napján megállapította, hogy az imigrációval kapcsolatos aggodalom 10 százalékponttal emelkedett, elérve a 48%-ot, különösen a konzervatív támogatók, a 65 éven felüliek és a C2 társadalmi osztály tagjai körében.
Korábbi Kutatások és Agyagok
Bár a szerzők elismerik, hogy a kutatás korlátai között szerepel, hogy a sajtó mennyire reagál a közvéleményre és mennyire hisznek az emberek a sajtó információiban, a kutatás megállapításai alátámasztják az agenda-zsonglőrködő, anti-imigrációs megközelítések hatását a bulvárlapok olvasóira.
Következtetés
A Brexit népszavazás során kialakult polarizált keretezés, ahol a szavazók egyharmada az utolsó szakaszban kialakította a véleményét, mindenképpen befolyásolta a szavazás kimenetelét. A kutatás eredményeit Simonson és Startin közösen publikálták a Journal of Common Market Studies-ban, láncszemként feltárva a brit média szerepét a Brexit folyamatában.
Ezek a felfedezések újabb dimenziót adnak a Brexit megértésének, és mutatják, hogy a bulvárlapok nemcsak információt közvetítenek, hanem aktívan formálják a politikai diskurzusokat is.